הקמת מוקד טלפוני לעסקים- טלמרקטינג/ טלמיטינג לעסקים  – בחמישה שלבים

הקמת מוקד טלפוני לעסקים הוא תהליך מורכב ומאתגר. יש לעשות אותו עם מקצוענים.

תהליך של הקמת מוקד טלפוני לעסקים – טלמרקטינג/ טלמיטינג דורש לקיחה בחשבון של חמישה שלבי מרכזיים.

כל שלב צריך להתבצע לאחר תכנון, חשיבה ויישום מלא של התהליך. בכל הקמה, יהיו שינויים, בחינות מחדש, קבלת החלטות חשובה וחישוב מחדש של המסלול על פי הצורך.

מה הם חמשת השלבים בהקמה של מוקד טלפוני לעסקים- טלימטינג/ טלמרקטינג לעסקים?

  1. אסטרטגיה ותכנון– תהליך נכון של הקמת מוקד טלפוני לעסקים מבוססת על תהליך אסטרטגי מדויק ומקדים. במסגרת התהליך החברה תבחן את מהות הקמת המוקד הטלפוני, לאילו צרכים ושימוש ארגוני הוא נועד לשמש, מי קהלי היעד, מהם התקציבים לביצוע הפעילות, כיצד החברה תופסת את עצמה בשוק, מה החזון שלה וכן הלאה. בשלב זה החברה גם תשקול ותחליט איזה סוג מוקד מכירות לעסקים היא מעוניינת להקים, האם מוקד טלמיטינג, האם מוקד טלמרקטינג ? האם שיחות יוצאות/ נכנסות/ גם וגם וכולי.
  2. בניית פרופיל גיוס וגיוס אנשי מכירות, כוח אדם מתאים לעבודה מול לקוחות עיסקיים- תהליך זה הינו מורכב, דורש הרבה מאוד ניסיון וידע וכן הכרות מעמיקה עם המוצרים, השירותים ותהליכי המכירה הארגוניים הנכונים. תהליך זה יכלול את בניית מודל התגמול והשכר.
  3. הכשרה והדרכת מכירות למוקד טלפוני לעסקים- בשלב זה, אנו נכשיר למיומנויות מכירה מדוייקות ומצויינות את צוות המכירות. תהליך זה יכלול סדנאות מכירה, הדרכות מכירה, אימון מכירות 1:1, אימון מכירות צוותי, אימון מכירות אימון פרונטאלי ואימון מכירות שטח, במידת הצורך. תהליך זה הוא דינאמי, משתנה, מעניין ומותאם לכל נציג מכירות בהתאם למיומנויות ולפרופיל שלו.
  4. ליווי מנהל המכירות של המוקד הטלפוני בפועל- עבודת הקמת המוקד  הסתיימה, אולם כעת המוקד הטלפוני מתחיל לעבוד. בשלב זה אנו מלווים באופן צמוד את מנהלי המוקד, בוחנים את אופן הפעולה הנעשית ומה יש לשפר ולשנות בהתאמה.
  5. מדידה ועמידה ביעדי המוקד הטלפוני– בשלב זה אנו בוחנים את יכולת התנועה קדימה והביצוע של המוקד הטלפוני. אנו חוזרים ובוחנים את כל שלבי התהליך, משפרים ומחזקים אותם, על מנת לעלות את ביצועי המוקד באופן קבוע ויישומי, על מנת לעלות את הרווחיות ואת כמות המכירות הנעשית במוקד הטלפוני מידי יום, מידי שבוע, מידי חודש ובהסתכלות שנתית.