כיצד מקימים מוקד מכירות טלפוני בעידן הדיגיטלי? CALL CENTER (קול סנטר)

הכוח של האינטרנט במכירות יכול להיות מוכפל ואף יותר מכך עם מוקד שרות טלפוני אלה הטיפים שעליכם לקחת בחשבון בהקמת מוקד מכירות טלפוני:

חשוב להבין שהקמת מוקד מכירות טלפוני תלויה מאוד בסוג המוקד המוקם, במוצרים ובתחומים אליהם פונים במוקד המכירות הטלפוני.

  1. ניהול המוקד- מנהל מוקד מכירות, אחמש"ים- גיוס מנהלי מוקד מכירות טלפוני בעלי ניסיון נרחב במוקדי מכירות טלפוניים וגיוס אנשי מכירות טלפוניים טובים ומקצועיים למוקד. גיוס איכותי מחזיר את ההשקעה במוקד מכירות טלפוני לאורך זמן ומונע גיוס נשנה וחוזר ואי יציבות במוקד המכירות הטלפוני שלכם.
  2. מערכות תומכות- בתהליך הקמת מוקד מכירות טלפוני יש לדאוג למרכזייה ונתב שיחות, מערכת הקלטת שיחות, למערכת ניהול לקוחות, למערכות תומכות, כגון מערכות ניהול מחסן, מערכות ניהול מלאי ועוד ועוד.
  3. ציוד תומך- במוקד מכירות טלפוני יש לדאוג כבר משלב ההקמה, לציוד תומך כגון עמדות מבודדות רעש, חדר מותאם לצורכי פעילות המוקד הטלפוני, מרכזיות, מחשבים, ומערכות תומכות נוספות.
  4. מוצר מנצח- יש לכם מוצר מנצח? הצלחתם למכור אותו והוא רווחי? אפשר להתחיל להעביר את הידע באמצעות הכשרת מוקד המכירות הטלפוני.
  5. מאגר לקוחות- מאגר לקוחות קיימים, חדשים, לקוחות קונים, פרטיים ועסקיים על פי סוג המוצר ומרקם הפעילות העסקית והמכירתית בחברה.
  6. מערך לידים– מכירות במוקד הטלפוני תלויות בהכרח באיכות הלידים של המוקד. מוקדים טלפוניים, בעידן האינטרנט משקיעים כספים ומשאבים רבים באיכות הלידים של המוקד. מוקד מכירות טלפוני איכותי מקבל לידים איכותיים ומחלק אותם בין הנציגים. חלק מתהליך העבודה הוא לוודא את איכות הלידים ומידת מהימנותם, ותוקפם על מנת לייצר מכירות.
  7. תסריטי שיחת מכירות וסימולציות מכירות – תסריט שיחת המכירות הוא כלי עבודה בסיסי ומשעותי למוקד המכירות הטלפוני. התסריט משתנה בהתאם לסוגי מוצרים, רמת התנגדויות, ואיכות הלידים של המוקד ונכתב בצורה מקצועית ומתאימה לצורכי הארגון.
  8. הדרכת מכירות והכשרת מכירות  של מוקד מכירות טלפוני- סדנת מכירות, הדרכת מכירות, הכשרת מכירות להטמעת תסריט שיחה מכירתי ולליווי והכשרה של צוות המכירות להתנעה ולשיפור והעלאת כמות הסגירות והגדלת המכירות במוקד מכירות טלפוני.
  9. מוטיבציה ויוזמהמוקד מכירות טלפוני איכותי בנוי מצוות מכירות איכותי ומגובש. על מנת לייצר מוקד מכירות איכותי יש לגייס כוח אדם איכותי ולאחר הגיוס וההכשרה להמשיך וליצר כלים ליצירת מוטיבציה בקרב צוות המכירות לאורך זמן. פעילות איכותית להקמת המוקד יוצרת מערך מבוסס וחזק לאורך זמן המעלה את כמות המכירות מידי חודש ואת הרווחיות בהתאמה. הרווחיות של מוקד המכירות הטלפוני תעלה ככל שתהליכי העבודה והתשתית של מוקד המכירות הטלפוני יהיו מקצועיים ויציבים ויבססו את הפעילות העסקית לאורך זמן.

לתיאום פגישה ובכל נושא בכל שלב שבו אתם עוסקים בהקמת מוקד מכירות טלפוני, אתם מוזמנים לפנות ללירז אגמון 0506527927