איך למכור בטלפון בקלות- 10 טיפים שישנו לכם את המכירות הטלפוניות

  1. ידע זה כוח- אחת הנקודות המובנות מאליהן, שבשיחת טלפון תמיד נשמעות: הידע המקצועי של איש המכירות. כדי ששיחת הטלפון תזרום, הלקוח יבין את הנאמר, נציג המכירות הטלפוני מחויב להכרות מעמיקה של המוצר, המידע ומתחרים הקיימים בשוק. זכרו, הלקוח תמיד שומע בצורה ברורה היסוסים, גמגומים וחוסרים במידע. למדו היטב את תסריט שיחת המכירות לפני ביצוע שיחה ראשונה.
  2. הקשבה- איש מכירות מנוסה בטוח שכל המידע שיש לו צריך להישמע. הרבה יותר חשוב מלהשמיע, לשמוע. סגנונות הקשבה שונים מעלים את הסיכוי לסגירת העסקה. אז הקשיבו ללקוח 80% מהשיחה.
  3.  מיקוד שיחה- שיחה ממוקדת וברורה היא אפקטיבית ב-30% משיחה ארוכה. הכינו מראש את תסריט השיחה האפקטיבי ביותר לסגירת העסקה ודבקו בו.
  4. SMALL TALK – סמול טוק לשיחה-  פתיחת הדלת, בשיחה ראשונה ב"ליד קר" או ב"ליד חם" חשובה על מנת להכיר את הלקוח ולייצר מערכת אמון איתו.
  5. FOLLOW UP – פולו אפ עם לקוח, מעקב אחר השיחות הוא כלי מכירתי לעין ערוך. נציגי מכירות שוכחים לחזור ללידים שטיפלו בהם בעבר וכתוצאה מכך מפספסים הרבה מכירות.
  6. טכניקת "מד חום"- בחנו את מצב הרוח של הלקוח שלכם. במידה והוא פנוי רגשית לשיחה התקדמו בצורה מדויקת ונעימה. במידה ולא, תאמו מועד אחר לשיחה.
  7. טכניקות סגירה- לקוחות אוהבים לבחור. השאירו את האופציות פתוחות כמה שניתן על מנת שהלקוח יוכל לבחור מבין מספר אופציות, לפחות שתיים. כך, הלקוח לא ירגיש שהוא מחויב בבחירה אלא שהקנייה נעשית מתוך רצון אישי שלו.
  8. מעקב ובקרה- צרו לעצמכם מערכת לשיטות דיווח ובקרה אפקטיבית לצורך בחינת כמות השיחות שביצעתם וכמה מכירות סגרתם מתוכן.
  9. גיוס אנשי מכירות– תהליך גיוס אנשי מכירות חייב להתבצע לאחר שאתם כבר יודעים מה אתם מוכרים וכיצד אתם מוכרים. בשלב זה ניתן להגדיר פרופיל גיוס ולהתחיל לגייס.
  10. הדרכת מכירות– הטיפים ניתנים ליישום כבר משלב המכירה הראשונה שלכם, וכמובן בהמשך יש להמשיך ולהטמיע, ליישם ולעדכן את שיטות המכירה. כך, תמשיכו להעשיר את הידע שלכם ולהכשיר את אנשי המכירות שלכם במסגרת הדרכת טלמרקטינג טלמיטינג.