יעוץ ארגוני– מתי כדאי לקחת יועץ?

חברות רבות ומגוונות בשוק הישראלי ובשוק העולמי עובדות עם שירותי יעוץ ארגוני.

השאלה הנשאלת היא מתי אני זקוק לשירותי יעוץ ארגוני?

אז מה בעצם חשוב לקחת בחשבון לפני שפונים ליועץ ארגוני? מה גבולות הגיזרה הנכונים לעבוד עם חברה ליעוץ ארגוני? כיצד בודקים איזו חברה מתמחה באילו תחומים ומדוע כדאי לפנות לחברה שיודעת ומכירה פעילות דומה לחברה אליה מיועדים השירותים?

אז ראשית, חברות יעוץ ארגוני מתמחות במגוון שירותים. חברת יעוץ ארגוני המתמחה בתהליכי שירות ותפעול, אינה דומה לחברה המתמחה בהעברת סדנאות או בייעול תהליכים הנדסיים.

יש מגוון של בחירת יעוץ ארגוני, יעוץ הנדסי, יעוץ עיסקי, שיווקי ועוד ועוד.

חברתינו מתמחה בשירותי יעוץ ארגוני אז מה זה אומר?

ראשית, אנו חברה של יועצים מומחים ומנוסים, אני  בעלת תואר שני בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת פרקטיקום של ארבע שנים בחברות ייעוץ ארגוני במגוון תחומים מעולם פיתוח ההדרכה, תהליכי עבודה, הכשרת מנהלים, סדנאות וקורסים.

ההתמחות שלנו הינה מערכי מכירות. זאת אחרמת, כל תהליך שאנו בוחנים אותו מיועד לשבח את מערך המכירות. כתוצאה מכך, מערך המכירות והשיווק בחברה עומד לנגד עינינו בכל תהליך אארגוני.

גם אם אנו בוחנים תהליכי עבודה הקשורים לתפעול, יבוא, שירות ועוד..הכל יהיה בהסתכלות לשיפור מערך המכירות.

חברתינו מתמחה בבניית צערכי מכירות, הכשרת מנהלים למכירות, הכשרת צוותי מכירות, סדנאות והדרכות בתחום המכירות, ליווי מנהלים בשיפור מערכי מכירות, הקמת מוקדים טלפוניים, גיוס אנשי מכירות למערכי מכירות, ליווי בשיפור ביצועי מכירות.

חברה המעוניינת בשירותי יעוץ ארגוני חשוב שתדע שתהליך ארגוני יש לו התחלה אמצע וסוף. היועץ הארגוני צריך להגיש המלצות ותכונית עבודה לפני היציאה לדרך. תהליך ארגוני הינו תהליך ארוך הדורש משאבים, כוח אדם ויישום ולכן יש לבחון היטב: המלצות של חברת הייעוץ, ניסיון ספציפי בביצוע הדרישות של הארגון, התאמה וכימיה עם המנהלים בארגון, ניסיון מוכח בשיפור ביצועי ארגונים לאורך זמן וכמובן- תעודות מתאימות להכשרה הנדרשת: תארים, קורסים וכיוצא בזה. תעודת מאמן מכירות איננה תעודת יעוץ ארגוני. יש מספר ארגונים בארץ שיש להם תוכניות ספציפיות להכשרת יועצים ארגוניים וחשוב לוודא שהיועץ הארגוני עבר את התוכניות הללו כנדרש.

לעבוד כיועץ ארגוני לאחר שלמדת קורס אימון מכירות או אימון אישי של שמונה חודשים אינו מותר על פי קוד האתיקה. יועץ ארגוני הינו איש סוד ואתיקה ומחויב כפי שעורך דין או רו"ח מחוייב לידע של הארגון. חשוב לוודא היטב את שמירת החיסיון של הארגון ואף להחתים את היועץ הארגוני על מסמכים מתאימים.