ייעוץ ארגוני למשרדי עורכי דין ומשרדי רואי חשבון

במסגרת עבודתנו בתור יועצים ארגונים, אנו מלווים בעיקר משרדים פרוספינוליים העוסקים בתחום מקצועי כזה או אחר.

ניתן להבחין כי ברוב המשרדים המקצועיים בישראל עובדים מנהלים/ בעלים/ שותפים שניחונו בתכונות מקצועיות ואישיוות גבוהות ורלונוטיות לצורך הבאת לקוחות למשרד.

בין אם מדובר במשרד רואי חשבון או במשרד עורכי דין הנטייה החשובה ביותר הנראית לעין היא כמובן, התחום המקצועי.

במידה ואתם איש מקצוע, מנוסה, חכם אשר סיים את לימודיו ועשה התמחות משמעותית וחשובה והצליח ליישם את הנלמד ולפתוח משרד עצמאי- הרי זו התשובה הטריוויאלית ביותר לא?!

בבחינה מדוקדקת, נגלה, כי מרבית מקימי המשרדים, הקימו את משרדיהם מיד לאחר סיום לימודיהם או שנים מעטות לאחר מכן.

מיעוט בעלי המשרדים חוו והתנסו בתהליכי ניהול עובדים לאורך שנים.

כתוצאה מכך נוצר פער אדיר בין היכולת המקצועית של אותו בעל משרד, לבין המיומנויות  שלו. המנהל, פחות פיתח מיומנויות בנושאי ניהול, חניכה, ליווי, גיוס עובדים,  ווכיוצא בזה בהתאם לדרישות משרד קטן או בינוני. זאת, במסגרת של מערך עובדים בתחומים הנזכרים לעיל (מאמר נוסף בנושא יעוץ ארגוני למשרדי עורכי דין ).

ברגע שהמשרד גדל, מתחילים כמובן מה לעשות? מתחילים לגייס עובדים זוטרים/ פקידים/ מתמחים וכולי…

כתוצאה מכך, כשאני מתחילה ללוות משרד, אני נתקלת במקרים רבים באנשים נבונים ומוכשרים מאוד אשר חווים תסכול רב בכל הנוגע לניהול עובדים.

כתוצאה מכך, סובלים מתחלופת עובדים אשר יוצרת תחושה של חוסר יציבות במשרד, הן בשירות הפנימי שלו והן בשירות החיצוני הניתן ללקוחות המשרד.

המנהלים, בעלי המשרד נאלצים לספוג עלויות רבות וכשלים בטיפול בתיקים כתוצאה ממצב זה.

יש לכך, השלכות חמורות לאורך שנים על היכולת של המשרד לצמוח, להתרחב, להתפתח ולבנות תהליכי עבודה רלוונטיים לשנים רבות קדימה.

אנו ממליצים לכם, במידה ואתם בעלי משרד פרופסיונאלי לקבוע איתנו פגישה לאפיון ייעוץ עסקי לעורכי דין . זאת, לצורך תהליכי חשיבה ויישום של  תהליכי העבודה הניהוליים במשרדכם בתחומי שותפים, מיזוגים, בחינת תהליכי עבודה, תהליכי התייעלות ארגונית ובתהליכי מכירה.