תהליך מכירה להעלאת מכירות

תהליך מכירה הינו תהליך עבודה מסודר של מחלקת המכירות המעוגן בדרך כלל באמצעות תרשים זרימה מסודר.

מה זה בעצם תרשים זרימה?

תרשים זרימה הוא סכמה ויזואלית, שנועדה לפרוס רצף של פעולות והחלטות, באופן בהיר והגיוני ככל האפשר. משתמשים בו למעשה בככל ארגון או חברה וכן בתחומי מדע, מחקר ועוד.

מדוע חשוב להבין מה תרשים הזרימה בתהליך העבודה שלכם במחלקת המכירות?

תהליך העבודה הינו מיפוי של כל השלבים, צמתי קבלת ההחלטות, ההסתעפויות שמתנהלות בין החברה ללקוח ואיש המכירות בתהליך.זהו תהליך מחזק לכלל צוות המכירות ולכלל החברה.

על מנת שנוכל להבין את מערכת היחסים, האתגרים, הכשלים והקשיים בתהליך העבודה אנו עורכים מיפוי ובונים אותו כתרשים זרימה. התרשים הוא חלק מעבודתנו כחברת ייעוץ המתמחה בתהליכי מכירה..

מדוע חשוב לעבוד עם תהליך מכירה מעוגן בתהליך עבודה במחלקת המכירות?

רבות מהפעולות שאנו עושים בחיי היום יום, שיש בהן הסתעפויות של החלטות, אפשר לתאר בתרשימי זרימה.

חברות וארגונים, לא לוקחות בהכרח בחשבון, את כל הפרמטרים הנדרשים במסגרת עבודתן ולכן במסגרת תהליך המיפוי ובניית תרשים זרימה צצים ועולים נושאים ונקודות החלטה חשובות לארגון על מנת לשפר ולייעל את תהליך המכירה.

במסגרת תהליך המכירה, הארגון לומד מה החלק של מחלקות החברה השונות בתהליך, מה החלק של איש המכירות, שלך מנהל המכירות וחשוב יותר מהכל- מה החלק הפעיל והחשוב של הלקוח במסגרת התהליך.

פעמים רבות, אנו מגלים בבניית תהליך העבודה את החלק של מחלקת שימור לקוחות, מחלקת שירות, גבייה והנהלת חשבונות להצלחת המכירה ולהצלחת תהליך הגבייה במסגרת פעילות החברה.

לעיתים, אנו מגלים שתהליך המכירה כל כך לא יעיל בתצורתו הנוכחית שיש לערוך שינויים במסגרת מספר מחלקות או במסגרת מחלקה אחת ואנו ממליצים על תהליך של שינוי ארגוני.

שינוי ארגוני יכול להשפיע ולייעל את מערך המכירות כולו, לקצר תהליכים ארוכים, סבוכים מיותרים ולמנוע בירורקטיה וסיאוב של העבודה.

תהליך עבודה מדוייק – יכול לקצר את עבודתו של איש המכירות, את הניהול מצד מנהל המכירות וכלל לעלות ב-20 את הזמן הפנוי לעבודה רלוונטית נוספת, הווה אומר לתהליכי מכירה נוספים.

במסגרת ייעול תהליך העבודה, ניתן גם לבחון את התהליכים השיווקים הנעשים בחברה, את אופן הגעת הלידים והטיפול בהם.

לאחר בנייה מדוייקת ומקצועית של תהליך זה אנו נעזור לכם לייצר והלגדיל את מערך המכירות הנדרש, ובהכרח את כמות המכירות המתבצעות על ידי אנשי מכירות בחברה.

לפגישת ייעוץ יש לפנות ללירז אגמון 050-6527927