הקמת מוקד מכירות רווחי

הקמת מוקד מכירות הינה משימה חשובה ובעלת השפעה מרחיקת לכת על כל חברה, מנהלי ועובדיה.

תהליך של הקמת מוקד מכירות- טלפוני או פרונטאלי היא חלק מתהליך של חברות שצומחות וגדלות ומבינות שבאמצעות מוקד מכירות יעיל ורווחי יוכלו להגדיל את כמות המכירות ואיכותן בחברה.

הגדלת כמות המכירות של החברה, בתהליך של הקמת מערך מכירות דורשת חשיבה נוספת. האם הקמה של אופרציה גדולה ומשמעותית כל כך ברמת התרבות הארגונית, עלויות החברה ומשאביה היא רלוונטית?

האם בכל חברה שבה מוכרים מוצר או שירות כדאי להקים מוקד מכירות? התשובה היא חד משמעית. ממש לא.

תהליך של בניית מערך מכירות בתוך מוקד טלפוני או מוקד מכירות פרונטאלי דורש תכנון, בנייה, חשיבה, תיקון תהליכים ארגוניים וחיזוק תהליכים אחרים וכן עבודה ניהולית מדוייקת ומתוכננת תוך בנייה הדרגתית של המוקד.

ישנן חברות שמקימות מוקדי מכירות ומגלות שהרווחיות שלהן קטנה, או מגלות שיכלו למכור באמצעות מוקד חיצוני- מוקד אאוטסורסינג / במיקור חוץ (outsourcing) או באמצעות סוכני מכירות שטח. לעיתים חברות מגלות במהלך ההקמה שההשקעה הנדרשת במוקד לא משקיעה את המאמץ האדיר שהחברה משקיע במוקד המכירות.

חברות רבות פונות אלינו על מנת לקבל יעוץ בתהליך הקמת מוקד מכירות. בין אם מדובר בחברה ותיקה או חברה חדשה, יש לבצע מספר מהלכים לפני קבלת ההחלטות הכרוכה בצעד מסוג זה, של הקמת מוקד מכירות.

שלושת הנושאים הראשוניים שיש לבחון אותם בתהליך:

  1. מה המשמעויות של העלויות הכרוכות בהקמת מוקד המכירות?
  2. האם ההשקעה מוצדקת ותעלה את הרווחיות בפועל של החברה?
  3. מהי מוטת הניהול של מערך מכירות מסוג זה?

בתהליך, יש לקחת בחשבון את כל העלויות הנלוות למשך שנה לפחות. חשוב לבחון מדוע ההקמה של מערך המכירות נראתה רלוונטית וחשובה למנהלי החברה ובעליה, מה המחירים שיש לקחת בהקמת תשתית מקצועית ומדוייקת ומתי יראו פירות לבנייה של המערך.

ההתמחות שלנו היא ליווי וייעוץ בבניה של מוקד מכירות טלפונים או מוקדים פרונטאליים, בליווי בבניית תהליכי העבודה הנדרשים ומושפעים ממערך מכירות מסוג זה. אנו מלווים את מנהלי הארגון בתהליך גיוס אנשי מכירות, הכשרת אנשי מכירות (סדנאות והדרכות), כמובן באימון מנהלי מוקד המכירות ובליווי השוטף לשיפור הביצועים בתהליך בניית מוקד המכירות.

אנו ממליצים לכם לפנות אלינו על מנת לבנות מוקד מדויק, מקצועי ורווחי מהרגע הראשון. לירז אגמון 0506527927