הקמת מערך מכירות 

המאמר דן ביכולת של ארגונים לנהל באופן מיטבי את מערך הפעילות בתחום המכירות, השירות והשיווק שלהם לאורך זמן ובאופן ממוקד לתוצאות

ממשקי ומערכי מכירה ושירות – ביצוע חלוקת משאבים תוך מוגבלויות ארגוניות, שיטות ממוקדות לאיפיון וטיפול:

במסגרת פעילות ייעוצית בעשר השנים האחרונות, בישראל ובחו"ל, צברנו ניסיון עשיר במתן פתרונות מכווני מטרה בנושא מכירות ושירות.

אחד הנושאים המרכזיים ביותר איתו חברות מתמודדות, הוא הקישור בין מערך המכירות השיווק והשירות בחברות.

יצירת ממשק תומך, בין המחלקות השונות מהווה נושא לדיונים רבים במסגרת ארגונית מכל סוג שהיא.

אחד התהליכים החשובים ביותר שאנו כחברה עוסקים בו כיום הוא היכולת לגשר על הפערים, חוסר ההבנות והתהליכיים התומכים הנדרשים. זאת, על מנת לייצר תקשורת מקדמת אשר תמנף את העבודה השוטפת בין מחלקות שירות, שיווק, פיתוח עסקי, מכירות ותפעול.

למעשה, בעלי חברות, המאמינים שמערכת הממשקים בתוך החברה מתנהלת באופן שוטף. כך הפעילות תתבצע באופן חיובי ומקדם במסגרת תהליך ממוקד של בדיקה מול המערכות השונות, הארגוניות על מנת לאתר מצבים שאותם יש לשפר ולחדד במסגרות הארגוניות הקיימות. בנוסף, יש ליצור ממשקי תפעול ותהליכי העבודה על מנת לשדרג ולפתח את הארגון או העסק.

אבחון מערכתי, ניתוח של מדדי היעילות והאפקטיביות, מאפשרים לשפר, לחדד, להבין ובהמשך לקבלת החלטות אסטרטגיות חשובות כתהליך מרענן ומשפר ביצועים בכל מחלקות החברה.

לאחר שלב זה יש להכין תקציב הכולל מה צפי ההכנסות העתידיות, מי הלקוחות, מה המוצרים, מה הן ההכנסות החדשות של הארגון, מה אחוזי ההצלחה והסגירה של הפעילות הקיימת.

בשלב זה, גם מגדירים את הדרישות והצרכים של הארגון ובהתאם בעתיד ניתן לתמחר ולייעל. תהליכים אלו תלויים כולם בתהליך התכנוני.

במידה ותהליך זה נעשה באופן אופרטיבי, מול תהליכי ייעוץ פיננסים ועיסקיים ניתן להתחיל לערוך התאמות.

מה המשמעות של ההתאמות של מערכי מכירות, שירות ושיווק בחברות?

התוצאה של התהליכים מהסוג הזה, של בחינת מגוון הפתרונות לצרכנים, לקונים, לעיתים לדילרים ולמפיצים תוך לקיחה בחשבון של מגבליויות שירות ותמיכה מסוגים שונים. המשמעות, מקדמת בכל חברה את היכולות שלה במתן מענה מדויק ומכוון לקהל היעד הקיים ולקהל עתידי.

זהו תהליך המאפשר חשיבה אסטרטגית בהתאם למגבלויות ולמשאבים המוקצים לתהליך מסוג זה תוך שיפור מתמיד של הביצועים הארגוניים. כמובן, החשיבות בתהליך היא מתן תמיכה מלאה למנהלי החברה ועובדיה.

על מנת, לדון בנושאים אלו ואחרים הנובעים מאפשרויות הקשורות בשיפור ביצועים במחלקות החברה, ניתן לבצע תהליכי ליוויי. התהליך יתבצע הן אל מול בעלי החברה, המנהלים הבכירים בחברה ואל מול ליווי מנהלי מכירות