אימון מכירות  לצוותי מכירות

אימון מכירות לצוותי מכירות הינה פעולה המתבצעת באופן קבוע בחברות ועסקים.

כל איש מכירות, מנהל מכירות, מנכ"ל העוסק במכירות, מאמן את עצמו לתהליכי מכירות מול הלקוחות הרלוונטיים ואל מול קהלי היעד המשתנים

אימון מכירות יכול להתבצע בצוות, ביחידים, במהלך סדנת מכירות או הדרכת מכירות וכן בקורס מכירות ממוקד ומדוייק.

אימון מכירות יכול להתבצע טלפונית, פרונטאלית, לסוגי לקוחות משתנים: תהליכי מכירה טלפוניים, תהליכי מכירה פרונטאליים, לקוחות עיסקים (BTB) וללקוחות פרטיים.

היכולת לאמן למכירות חשובה הן למנהלי החברה והן לצוות המכירות, צוותי שירות, צוותי שימור לקוחות ואפילו לצוותים טכניים. תהליך של שירות יוזם ללקוחות החברה, נעזר פעמים רבות באימון מכירות. באמצעות אימון מכירות ניתן להגדיל את המכירות באופן שיטתי וקבוע.

על מנת לגבש תהליך של אימון מכירות שהוא אפקטיבי לחברה ולאנשי מכירות אנו ממליצים לבנות תהליך מסודר ומדויק, קצר טווח שניתן לחזור עליו באופן עצמאי בארגון.

מה כולל תהליך של אימון מכירות בחברה?

בשלב הראשון, הכרות עם פעילות המכירות הנעשית במחלקות השונות.

בלשב השני בניית תהליך אימון מכירות אפקטיבי ומדוייק

בשלב השלישי הטמעת תהליך אימון המכירות מול צוות המכירות והמנהלים.

בשלב הרביעי אנו ממליצים על תהליך של Train the trainer מול מנהלי החברה. תהליך זה כולל אימון מנהלים לאימון מכירות על מנת שהמנהלים ימשיכו לתרגל את אומנות המכירה מול צוות

 אנשי המכירות בחברה.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני תהליך אימון מכירות בחברתכם?

טיפ ראשון- יש לוודא שרמת הידע של אנשי המכירות גבוהה ומיושרת קו עם דרישות החברה.

טיפ שני- יש לשים לב שכולם מבינים מה המשמעות של אימון מכירות ולקראת מה הולכים.

טיפ שלישי- יש לבצע את תהליך אימון המכירות בצורה מדוייקת ומקצועית ככל האפשר ובזמן מוגדר.

טיפ רביעי- יש לדאוג להטמעת המסרים שהועברו בתהליך אימון המכירות.

הטיפ הרביעי הוא חשוב ביותר: חברות רבות משקיעות כספים ומשאבים בתהליכי הדרכת מכירות ואימון מכירות, אולם בפועל לא מתבצע תהליך המשכי ומטמיע את התורה. כתורצאה מכך יוצאים מההדרכה באווירה של כלים חשובים לידע המכירתי של הצוות והמנהלים. עם זאת, בפועל נוצר פער גדול מאוד בין ההתלהבות של אנשי המכירות ומנהלי המכירות לאחר ההדרכה לבין היישום בפועל לאחר אימון המכירות.

אנו ממליצים לקבוע עמנו פגישת הכרות לצורך הבת תהליך אימון מכירות והתאמת התהליך לצרכים העולים בחברכם. אימון מכירות מדוייק ישפר במעל ל-20% את ביצועי אנשי המכירות ומנהלי המכירות, ימנע שחיקה ויעודד מוטיבציה והשקעה רבה בתהליכי המכירה בחברה.