שינוי ארגוני בחברות

לפני שאתה, בעל עסק מחליט להטמיע תהליך של שינוי (הכנסת מוצר חדש, קבלת עובדים חדשים,  הכנסת מערכת טכנולוגית חדשה, מיזוג בין משרדים, רכישה של מאגר לקוחות וכולי) עלייך לבחון את התאמת השינוי לעבודתך. שינוי זנ משמעותי בראיית היום- יום, תוך לקיחה בחשבון של כל המרכיבים והסוגיות הקשות העומדות לעלות פרק זמן יחסית ארוך, כמספר חודשים לפני השינוי המתוכנן.

קיימות שתי שאלות מרכזיות שמומלץ לבחון לפני השינוי:

ראשית, האם אתה כבעל עסק לקחת בחשבון את כל הנתונים הסביבתיים, האנושיים והטכניים הנדרשים לביצוע השינוי:

התקציב המלא הנדרש לשינוי מהסוג הזה, הסביבה העסקית והארגונית שבה אתה עובד, כמות ואיכות העובדים שלך. האם קיימת מוכנות ובשלות העובדים לשינוי, הפרמטרים הקשורים למוצר, לאיכות המוצר ולנגזרות השירות והמכירה של המוצר, המכשור והמיכון הנדרש לביצוע התהליך ועוד.

שנית, יש לקחת בחשבון אותך, כבעל העסק מוביל השינוי.

שאל את עצמך האם אם אתה כבעל עסק, תהיה מוכן לחשוף, ללמוד, לטעות, לבקר את עצמך וליישם תהליך משמעותי כל כך. תהליך זה דורש אייה פנימית, בריאה ויעילה לעסק שלך.

עם את, אולי תגלה שנכון יותר שאחד העובדים הוא זה שיוביל את השינוי?

במידה והגעת למסקנה שאתה האדם הנכון, בעיתוי ובמקום הנכון לביצוע השינוי עלייך להאמין בעצמך שאתה בעל הסיכוי הגבוה ביותר להצליח בשינוי ולהטמיעו בצורה יעילה וחיובית לאורך שנים.

לסיכום, תהליך של שינוי נרחב וחשוב דורש ממך בעל העסק, בנייה של תוכנית עסקית הכוללת אפיון של הצרכים הארגוניים, הכרות מעמיקה שלך עם העובדים והיכולות שלהם  והכרות התחום המקצועי החדש.

חשוב להבין את השוק שבו אתם תפעלו לאחר השינוי, את מערך הסיכונים והסיכויים וכן ההבטחות והאפשרויות הטמונים בפעילות העסקית החדשה.

יש להכיר את השפה והמושגים, התפיסות, המושגים המקצועיים ואת ההתנהגויות המקובלות (נורמות) הנובעות ממערכת הערכים הללו.

למעשה, כל בעל עסק בהתאם לשינוי שהוא מתכוון ליישם.

כל עסק הוא כמו כל יצור חי, זהו גוף בועט ודינאמי פעיל ומשתנה בכל רגע נתון במרחב העסקי שלו.

כתוצאה מכך, יש לקחת בחשבון בכל שלב את ההשלכות העיסקיות והניהוליות של כל תהליך ארגוני. חשוב להתייעץ עם יועץ ארגוני ולעשות שימוש בליווי ארגוני בתהליך.