איך חשיבה מחוץ לקופסא נוצרת מרגעים של שקט פנימי

חשיבה מחוץ לקופסא…מדיטציה לא רק בחופשה….

ארגונים פועלים פעמים רבות על סמך "רגעי הארה" על סמך יכולת יצירתית של הנהלה ועובדים, על סמך חשיבה שהיא לאו דווקא מתוכננת ויזומה, אלא פרץ חשיבה רגעי ומאתגר, שמאפשר יצירת קידמה ופריצת דרך בחברות וארגונים.

אז כיצד זה קורה?

איך "מייצרים" רגעים כאלו של חשיבה מחוץ לקופסא…?

למעשה, ארגונים רבים משקיעים משאבים, כסף וזמן על מנת לאפשר לצוות המנהלים והעובדים לחשוב ולפתח פעילויות חדשיות, הנובעות מחשיבה אסטרטגית ותכנונית .

חשיבה זו מאפשרת לארגון לפתח ולהתפתח, ולצמוח בעיתות משברים אך לא רק ואל בהכרח. הגעה למקום חשיבתי, המאפשר חשיבה חדשה ויצירתית נעשית פעמים רבות ברגעי לחץ ובמשבר, אך נעשית טוב יותר דווקא ברגעי שקט פנימי, להנהלה , למנהלים ולצוות העובדים.

אז איך מגיעים לרגעים של חשיבה יצירתית הנובעת משקט פנימי?

ישנן מספר דרכים ליצירה של שקט פנימי בארגונים וחברות המאפשרים יציאה "מחוץ לקופסא":

ישיבות מנהלים הן דוגמא מצויינת- חשוב מאוד לשהאיר במסגרת כל ישיבה, מערך לזמן דיווחים, תכנון מדוייק ופתרון בעיות לטווח קצר, זמן לעלות נושאים השראתיים אשר אינם קשורים ליום יום של המנהלים והעובדים.

זמן מסוג זה בכל ישיבה, יכול להוביל לחשיבה משותפת ולרגעי "הארה" חדשים, כתוצר נובע מישיבה יחדש ולאו דווקא כתוצאה מהובלת נושאי הישיבה לנקודה מדוייקת ומתוכננת מראש. חשיבה מופשטת ומאתגר, על ידי העלאת נושאים באופן חופשי מייצרת כר נרחב לחשביה יצירתית, וכתואצה מכך לרעיונות חדשים.

פגישות שולחן עגול- פגישות של עובדים משלל המחלקות לתהליכי חשיבה משותפים, הנוגעים למגמות ולממשקי עבודה בין המחלקות. הזדמנות מעולה למפגש של אנשים שלא בהכרח נפגשים ביום יום ויצירת תהליכים חדשים שבהם זרימת המידע אוופן החשיבה מגוונים ושונים. מפגשים מסוג זה, מייצרים לעיתים קרובות הן פתרון לבעיות קיימות והן כר פורה לחשיבה יצריתית וחדשנית לארגון.

סדנאות והדרכות עובדים- גם במפגשים מסוג זה, בהם נעשית חשיבה יצירתית הנובעת מעצם קיום ההכשרה או ההדרכה צצים לעיתים קרובות בתהליך של הנחייה מקצועית, דוגמאות ורעיונות חדשים שלא חשבו עליהם או שלא ניסו ליישם בעבר בארגון.

לסיכום, מפגשים של אנשים והעברת ידע בין עובדים ומנהלים בארגון הם הזדמנות מצויינת לקידום מטרות הארגון לחשיבה "מחוץ לקופסא".

לרעיונות נוספים, פנו אלינו לקביעת פגישת הכרות וחשיבה מקדמת ופורצת גבולות.

לירז אגמון 0506527927