במסגרת מאמרנו הקודם, בנושא יעוץ ארגוני למשרדי עורכי דין ומשרדי רואי חשבון , עסקנו בבנייית תהליכים ארגוניים מדוייקים במשרדי עורכי דין.

במאמר יש התייחסות לניהול תהליכים במשרדי עורכי דין ואילו כלים צוריך לפתח במשרדים אלו על מנת לשפר את הכישורים והמיומנויות הניהוליות של עורכי הדין

אחד הנושאים שמאפיין משרדי עורכי דין בארץ, הוא חוסר האפשרות לייצר תהליכי  שיווק ממוקדים.

תהליכי מכירה יוזמים הינם מורכבים מול לקוחות פוטנציאליים מתוקף הפעילות המשפטית במדינת ישראל.

עם זאת, ישנם כלים חדשניים ורבים המאפשרים למשרדי עורכי דין לייצר תהליכים יזומים ומפתחים לצורך הגדלת הפעילות השיווקית והמכירתית שלהם.

כלים אלה, דורשים חשיבה יצירתית, אמיצה, יזומה וחדשנית.

במסגרת תהליכי העבודה במשרדי עורכי דין מתקדמים וחדשניים מומלץ לעבוד במספר שלבים:

  1. בניית תשתית ארגונית חזקה ומסודרת הכוללת מערך המאופיין בכוח אדם המותאם לצרכים הארגונים. במסגרת זו יש לעבוד במסגרת של  תשתית ניהולית מסודרת וממוקדת תהליך זה דורש  עבודה המייצרת תוצרים הנבחנים על ידי המערכת עצמה, הפקת לקחים ותהליכי למידה שונים המייצרים "ארגון לומד" בחברה.
  2. על בסיס אותה תשתית ארגונית יש לבנות מערכת חכמה היודעת לאתר צורכי לקוחות פוטנציאליים. יש להפוך אותה למערכת יעילה ומשומנת היטב, הפועלת בעיתוי הנכון ובאופן המזוקק והמדוייק ביותר על מנת לייצר הכנסות נוספות לארגון.

 

שילוב בין המערכות, דורש יכולת שירות, שימור וניהול גבוהות . כאשר, אם אחת מאבני היסוד האלה אינה תקינה לעיתים, בשל מגוון נסיבות כגון, הסטוריה, סיבות ופרמטרים נסיבתיים ואחרים. במסגרת אילוצים אלו, המערכת לא תפעל באופן שוטף ולא תוכל להגיב בצורת ההתנהלות הנוכחית עד להגעה לתוצאות הרצויות.

ההסתכלות שלך, כבעל משרד עורכי דין, אינה כוללת את ההסתכלות המערכתית הזו על שלל גווניה ושלביה כנדרש. זאת, בשל תחום המשפט בארץ כיום, וזו  הסיבה שיש לייצר מומחיות בתחום השיווק במשרד.

יעוץ עסקי לעורכי דין במסגרת זו נעשית על מנת לבנות מערכת העונה על כל הפרמטרים שציינתי לעי"ל.

על מנת לייצר מערכת שתוכל לאורך שנים להתפתח, לבנות את עצמה, וליייצר יכולת עמידה בתחרות מול משרדים וענפים אחרים על פי הנדרש לאורך זמן. תהליך זה נעשה באופן חסכוני ומותאם לקצב ההתקדמות שאתה כמנהל ובעל עסק מגדיר לעצמך ולאנשים העובדים במשרד.