טיפים למנהלים לניהול מרחוק

הקורונה הפעילה מהלכים ושינויים מרחיקי לכת על עולם התעסוקה הגלובלי.

למעשה, אופן ניהול פגישות, ישיבות, הדרכות, פגישות עבודה, פגישות מנהלים, ישיבות צוות והכשרות – דרש שינוי מכלל המנהלים בעולם.

כתוצאה מכך, מיהרו ואימצו חלק מהארגונים אמצעים ושיטות חדשות לניהול מרחוק של עובדים ומנהלים.

מחקרים אחרונים מוכיחים, כי בעולמות ההיטק ועולמות אחרים, המעבר לעבודה מהבית לא בהכרח העלה את תפוקת העבודה של המנהלים והעובדים, להפך.

למעשה, שוב ושוב אנו מגלים כי עובדים ומנהלים- ככלל בני האנוש, זקוקוים לקשר האנושי, ולעבודת הצוות לצורך סיעור מוחות ושיפור ביצועים בעבודה.

עם זאת, המצב החדש דורש הסתגלות ותכנון על מנת לאט לאט להרגיל את צוותי העובדים באמצעות פיתוח מנהלים לעבודה האפקטיבית מרחוק.

יותר ויותר עסקים מאמצים את העבודה עם מועסקים מרחוק. לא ברור, אם בסיום משבר הקורונה, לא ימשיכו בעבודה מרחוק במרבית החברות הסיבה העיקרית לכךף היא הסיבה הכלכלית- של חיסכון אדיר במשאבים ובהחזקת מבנים.

האתגר בעבודה מרחוק– הנושא העיקרי שיש להתייחס אליו הוא שימוש בטכנולוגיה משתפת ומשותפת אשר מאפשרת העברת מידע ומעקב אחר המידע בצורה קלה, יעילה וישימה. הפתרון הראשון הוא לדאוג למערכת ניהול מידע ולמערכת ניהול לקוחות אפקטיבית וזמינה. מערכת מזוג זה תאפשר "לזרוק" את כל המידע אודות תהליכי עבודה, משימות, ישיבות מרחוק ולקוחות לתוך מערכת מידע ידידותית למשתמשים. כך, ימנעו בהמשך הרבה "צווארי בקבוק" וצורת בתקשורת כפולה לקבלת המידע הנדרש.

עצות לניהול מרחוק:

עדכון משימות בסטטוסים מסודרים בשגרת עבודה קבועה– יצירת סינכרון במעבר בין מערכת לניהול ידע ומערכת ניהול הלקוחות. המנהלים מקבלים את המידע ומעבירים אותו מסונכרן ומעודכן לצרכים השונים של העובדים בחברה. התקשורת תהיה יעילה, אפקטיבית וחיובית יותר כתוצאה מניהול וסינכרון הידע.

נהלים ותוכניות עבודה סדורות– כתיבת נהלים מוגדרים לצורך עבודה מרחוק- הגדרת אופן העברת המידע, אופן ניהול הפגישות, זמן הטיפול במשימות וכיוצא בזה. זאת, על מנת לא להשאיר שטחים "אפורים" ואל ברורים- אי וודאות היא מקור ללחץ ושחיקה אצל עובדים ומנהלים.

יצירת תקשורת בונה והזדמנויות חדשות לחוויות חברתיות מרחוק– ההזדמנויות החדשות מאפשרות להפעיל את הצוותים בפורומים ומפגשים הכוללים חשיבה יצירתית יוזמת וחברתית על מנת להמשיך ולחבר ולייצר סולידריות חברתית בקרב העובדים.

אז מה נדרש ממנהלים בארגונים?

חשיבה יצירתית ויוזמת- אנו מלווים חברות בבניית פורומים גמישים ומשתנים, מודלים ויצירת מערכי עבודה חדשים לעבודה מרחוק.

לקביעת פגישת הכרות יש לפנות ללירז אגמון -0506527927.