בחירת מערכת CRM (ניהול לקוחות) בהתאמה לחברה

בחירת מערכת CRM, ניהול לקוחות הנה משימה חשובה ומשמעותית בתהליך הקמה של כל מוקד מכירות ומוקד שירות טלפוני.

חשיבות בחירת מערכת ניהול לקוחות לחברות, נובעת מהצורך הארגוני לנהל את המידע על לקוחות החברה.

באמצעות ניהול המידע על לקוחות החברה,ניתן לקדם, לייעל, לחדש מכירות ללקוחות החברה ולשפר את השירות הניתן ללקוחות החברה. ניהול לקוחות הינו תהליך בסיסי ומשמעותי ביותר עבור כל חברה שיש לה מאגר לקוחות קבוע וחדש.

ניהול כל תהליכי המכירות והשירות מתבצע באמצעות ודרך מערכת ניהול לקוחות.

בחברות רבות, קיימות מערכות תומכות נוספות, כגון מערכת לניהול כספים, מערכת תיוק וניהול כרטיסים, מערכות שירות, מערכות תמיכה, אתר אינטרנט, מערכת ניהול שליחים ומערכות ניהול תורים נוספות.

מערכות אלו מתממשקות עם מערכת ה- CRM שהיא המערכת דרכה כל תהליכי העבודה מתועדים ומעודכנים. ממערכת זו ניתן גם להפיק דוחות רבים לצורך תהליכי בקרה ושליטה.

בכל ארגון מסודר קיימת היום מערכת ניהול לקוחות. ארגונים לא מחויבים מהרגע הראשון לעבוד עם מערכת ניהול לקוחות, ישנן מערכות נוספות תומכות בשלבים מוקדמים בחיי הארגון.

עם זאת מהרגע שהארגון גדל, אנו ממליצים לבחור ולעבוד ולהטמיע את מערכת ניהול הלקוחות.

בחירת מערכת CRM הנה משימה שיש להשקיע בה זמן כמו בכל פרויקט אחר בחברה.

תהליך זה לוקח זמן, ברמת בחינת הצרכים של הארגון, תהליך אפיון מסודר וכן תהליך בחירה של ספק בהתאם לצרכים ולדרישות של החברה.

לפני שלב בחירת מערכת CRM, אני ממליצה להתייעץ איתנו בפגישת הכרות לצורך הבנה של התהליך הכולל של בחירת מערכת CRM לארגון.

אז מה כולל תהליך של בחירת מערכת CRM בארגון?

ראשית, אנו ממליצים להכיר את כל תהליכי העבודה הנדרשים במוקד המכירות הטלפוני באופן מקצועי. תהליך זה מתבצע על ידינו בצורה מדויקת הכוללת את כל תהליכי העבודה, ממשקי העבודה ותהליכי המכירה ותהליכי השירות הנדרשים בארגון.

תהליך בחינה זה, הוא תהליך המדויק בזמנים ומתבצע בהתאמה לדרישות ולצרכים. במסגרת תהליך האפיון אנו ממליצים על שיפור תהליכים המתקיימים בארגון על מנת לשפר את הביצועים העסקיים של החברה.

בחירה והטמעה של מערכת ה-CRM חשובה מאוד לקשר עם לקוחות החברה.

מערכת זו מגדילה את יעילות העבודה הארגונית וכן מאפשרת לבנות תהליכי עבודה קצרים ומשמעותיים, וכן ליצור תהליכי עבודה חדשים המעלים את מידת היעילות הארגונית.

הטמעת מערכת CRM לאחר בחירתה

הטמעת מערכת ניהול לקוחות מהווה שינוי מהותי עבור הארגון ולכן דורשת תהליך הטמעה מקצועי בבחירתה וביישום של השימוש במערכת. זאת,  בקרב עובדי החברה, נציגי מכירות ונציגי שירות וכן בקרב מנהלי החברה לצורך מקסום יכולות המערכת.