איך סוגרים עסקה בטלפון

כל מה שרציתם לדעת על ששת הטיפים לסגירת עסקה

סגירת עסקה טלפונית נעשית באמצעות מודל מתוכנן, מסודר ומדוייק.

תהליך של מכירה טלפונית הוא תהליך מורכב מאוד.

מדוע סגירת מכירה בטלפון היא תהליך מורכב? ראשית, כי הלקוח לא רואה את איש המכירות, ולכן לא נעשה שימוש באמצעים ויזואלים ובכל החושים על מנת לקדם את המכירה הטלפונית. 

שנית, מכירה טלפונית בארץ, בייחוד בשיחות יוצאות הפכה להיות מורכבת בשל עומס הפניות למכירה בטלפון לקהל הישראלי.

לכן, אם ברצונכם למכור מוצר טלפונית, במוקדי מכירות טלפוניים, מומלץ לשים לב לששת הטיפים הבאים:

  • נימוס ודרך ארץ- אם תעבדו באופן ישיר, ואל תתייחסו מהרגע הראשון לצד השני שבקו, לא תצליחו למכור. תשמעו הרבה פעמים "לא" ובסוף תתייאשו.
  • הקשבה- הכלי הראשון לתהליך מכירה טלפונית הוא הקשבה. יש לתרגל הקשבה במגוון תרגילים קבועים ולחזור עליהם כל הזמן.
  • לא לשפוט את הצד השני- כל איש מכירות מיומן חושב שהוא מכיר הכל, ניסה הכל ויודע מראש מה יהיו תשובות הלקוח. שיפוטיות היא חרב פיפיות בעולם המכירות הטלפוני.
  • שאלות סגורות- נציג מכירות טלפוניים מתקשים לחשוב כי ללקוח יש מגוון של גישות וצרכים ומחשבות שיש לעלותן במהלך העסקה הטלפונית. לכן, הם נוטים לשאול שאלות סגורות המעכבות את תהליך המכירה.
  • יצירתיות- שיחות מכירה טלפוניות הינן מגוונות ושונות זו מזו. כל שיחת מכירה טלפונית שונה מקודמתה ודורשת התייחסות רצינית, מעמיקה ויצירתית. אם אנשי המכירות שלכם שחוקים, הם לא יוכלו להפעיל את היכולת היצירתית שלהם והגיוון שלהם כל שיחה ושיחה.
  • קריאה לפעולה- תהליך קריאה לפעולה השתנה מאוד בשנים האחרונות. הלקוחות מצפים לאותה דוגמא, לאותה דרך ומוכנים מראש עם התנגדות קיימת. אני ממליהצ הלגדיל את ארסנל האופציות לקריאה לפעולה ולייצר מודל חדש, מעודכן, מעניין ונגיש ללקוחות שלכם. למידע נוסף מוזמנים לפנות אליי לפגישת הכרות ולעוד הרבה מאוד טיפים ובניית מודל לסגירת עסקה טלפונית מותאם לצורכי העסק שלכם או החברה. לירז אגמון 0506527927