איך מעבירים  עסק משפחתי לדור הבא?

העברה בין דורית בעסק משפחתי הנה תהליך חשוב ומשמעותי בהתנהלות עיסקית, בתכנון אסטרטגי ובתהליך מדויק של המשכיות ושגשוג לעסק.

במסגרת המאמר אדון בתהליך ובסיפור לקוח מעבודתנו כחברת ייעוץ.

במסגרת עבודתנו כחברת ייעוץ אנו מתמחים בעבודה עם עסקים משפחתיים. התהליך כולל תכנון, אימון מנהלים, ליווי מנהלים ועבודה מול כל הגורמים השותפים לתהליך העברה בין דורית בעסק המשפחתי.

חברתנו מלווה עשרות ארגונים ועסקים בארץ שבהם נעשה תהליך במתכונת זו או אחרת של ניהול עסק משפחתי והעברת עסק משפחתי בין בני דורות באמצעות שיטות עבודה חדשניות, מדויקות ומעודכנות על פי סוג העסק והפעילות העיסקית המדויקת הנעשית בו.

העברת בין דורית בעסק משפחתי, נעשית בין אב לבן, אב לבת, אחים, בני דודים, משפחה שמעבירה לאחד מבני המשפחה את העסק ועוד. אנו מלוויים עסקים המתמודדים עם תהליך זה מזה 20 שנה, בתהליכים אסטרטגיים, בכניסת חדשנות עסקית , ביצירת סמכות של בן משפחה חדש וצעיר יחסית לעסק.

אז מה בעצם חשוב בהעברת בעסק משפחתי לדור הבא?

אנו ניגשים לתהליך מסוג זה ברגישות ובחשיבה ובתכנון מקסימלי. חברתנו מתמחה בהבנת תחומים רגישים בעסק, הבנת בני האדם שעומדים מאחורי התהליך וחיבור לאתגרים ולרגשיות בתהליך.

כעת, נעבור לסיפור על לקוח שפנה אליי בעקבות העברה בין דורית בעסק משפחתי ואספר על התהליך שעבר.

הלקוח, פנה אליי, עקב רצון של אב המשפחה "לזוז הצידה" בניהול התפעול והשירות בשלב הראשון בעסק, א"כ בהעברת נושאי המכירות לבנו ובסוף, לאחר חפיפה של כשנתיים רצה האב, הבעלים והמנכ"ל לפרוש בהגיעו לגיל שבעים.

על פניו, זו תוכנית בהחלט מצוינת לביצוע תהליך חפיפה של העברה בין דורית בעסק משפחתי.

במהלך מפגשי האימון של הבן, והליווי שלו ניכר היה כי המשיכה והרצון החזקים שלו הם לפתח את תחום הפרסום והשיווק בעסק. ניכר כי יש לו ניסיון ידע ויכולות יוצאות דופן וכן תשוקה גדולה לעסוק בתחום.

במסגרת תהליך הליווי, בנינו כניסה וחיזוק תחלום הפרסום והשיווק בעסק בשנה הראשונה של עבודתו בארגון. תחת ניהולו, גדלו ההכנסות תוך לקיחה בחשבון של התהליך ברמה אסטרטגית ופרקטית לטובת החברה ולטובתו האישית.

בסיום השנה ולאור צמיחת העסק ב-30 אחוז הכנסות, התפנה אותו בן, לתהליך אחרים בעסק המשפחתי.

היום, לאחר שנים מספר של עבודה עצמאית לחלוטין, האב יכול היה לפרוש בביטחון ובוודאות שהעסק גדל, התפתח, הפך רווחי הרבה יותר ויש בעלים לחברה שמסוגל להמשיך ולהניע את התהליכים הנדרשים בפיתוח העסקי של החברה.

במידה ואתם מעוניינים לבצע תהליך של העברה בין דורית של עסק משפחתי, אני ממליצה לכם לפנות אליי ולקבוע פגישת הכרות.

לירז אגמון 0506527927.