שישה טיפים לגיוס אנשי מכירות בעידן הקורונה

עידן הקורונה מביא עימו אתגרים חדשים ומורכבים, הן לאנשים, כבני אדם והן לחברות ועסקים.

אחד האתגרים הגדול ביותר, הוא להמשיך ולמכור, ובתוך כל זה, לגייס אנשי מכירות.

גיוס אנשי מכירות טלפוניים ופרונטאליים, תמיד היה אתגר גדול למרבית החברות. מערכי מכירות שלמים, ופרנסתם של עשרות ומאות עובדים תלויה במערך המכירות בחברה.

למעשה, חברות בימים אלו ממשיכות לפנות אליינו בתמיכה וליווי בגיוס אנשי מכירות וגיוס סוכני מכירות.

חברתנו מתמחה בליווי חברות במגוון תחומים: נדלן, ביטוח, פיננסים, עמילות מכס וייבוא, פרסום, שיווק מוצרי מזון, קוסמטיקה, התחום הפרא רפואי ועוד. אנו מתמחים בגיוס אנשי מכירות משלב איפיון המשרה, פרסומה, ראיונות, מרכזי הערכה וכן בחפיפה ובליווי איש מכירות ואל מול מנהל המכירות בחברה.

אז מה בעצם הטיפים העיקריים לגיוס איש מכירות/ אנשי מכירות בעידן הקורונה?

  1. הכי חשוב: להבין מה בעצם מצפים מאיש המכירות, מה עומדת להיות הגדרת התפקיד שלו. חשוב להבין, מה החברה צריכה שאיש המכירות יעשה ומה נדרש ברמת מעמד המכירה בעידן הקורונה בחברה, מה שאולי לא נדרש או עבד אחרת בעבר.
  2. מתוך הגדרת התפקיד– נגזור את מיומנויות וכישורי המכירה הנדרשים מאיש המכירות.
  3. הכשרת איש מכירות– ראשית חשוב מאוד להגדיר מה יהיה תהליך ההכשרה, כמה זמן הוא ייקח, מה תהליך ההכשרה כולל.
  4. ליווי איש המכירות– מי מלווה אותו ברמה המקצועית? האם הוא יכול בשלבים מוקדמים לעבוד לבד או שהוא יזדקק למערכת תמיכה מסביב. במידה וכן, מה כוללת מערכת התמיכה שהחברה יכולה/ צריכה להציע לאיש המכירות.
  5. יעדים ומדדים- יעדים איכותיים ומדדים כמותיים- יש להגדיר בדיוק מה מצופה מאיש המכירות, מה השכר אותו יקבל, מה יקרה בסיום תהליך ההכשרה ומה מצפים שיפיק בחודשים הרשונים ברמת המכירות, הפגישות, תהליכי המכירה במידה והם ארוכים ומורכבים וכולי.
  6. הכשרת מכירות/ סדנת מכירות/ אימון מכירותאיש מכירות, ככל שיהיה מנוסה, יתקל תמיד בדברים חדשים בארגון אותם לא פגש בעבר. חלק מאנשי המכירות מגיעים עם ניסיון רב בתיאוריה ובפרקטיקה מופתעים מרמת הדרישות והצרכים הארגוניים. לעיתים, מדובר בתהליכי עבודה חדשים, מיומנויות מכירה ומיומנויות שיחה חדשות, תהליכים מול מחלקות אחרות, מפגשי מכירה חדשים ועוד.לצורך כך, אנו ממליצים לקבוע איתנו אימון מכירות ממוקד ומדוייק שייתן מענה מנוסה לצרכים העולים במהלך החפיפה של איש המכירות.