הקמת מערך מכירות חסכוני

חברות רבות, עובדות עם מערך מכירות המורכב מסוכני מכירות שטח.

על מנת לקדם את הפעילות המכירתית, ובעקבות משבר הקורונה, עלה הצורך בחברות רבות ליצור מערך מכירות "מרחוק".

מה המשמעות של מערך מכירות מרחוק?

המשמעות היא שמערך המכירות מוריד את הפעילות במסגרת מפגשי מכירה פרונטאליים ומחזק את הפעילות "מרחוק" באמצעות שימוש בכלי מכירה טלפוניים ובאמצעות מערכות תקשורת דיגיטליות מרחוק.

מה ההשלכות והמשמעויות שיש לקחת בחשבון בתהליך הקמת מערך מכירות חסכוני מרחוק?

ראשית, עלויות המערך בטווח הארוך יורדות. מדוע? תחזוקת מערך מכירות קרוב, כרוכה בעלויות רבות לתחזוקת אנשי מכירות שטח (סוכני מכירות שטח). עלויות אלו בטווח הארוך יורדות במסגרת תפעול מערך מכירות טלפוני.

בנוסף, חלק מאנשי המכירות שהם "אשפי מכירות" פרונטאליים מתקשים לבצע את השינוי למכירות טלפוניות ובאמצעות וידאו.

בנוסף, החברה כולה מחוייבת לעשות התאמות באופן העברת המידע, אחזקת המידע, תפעול מערכות תומכות והכשרת אנשי מכירות על מנת להתאים את עצמה לתהליכי העבודה החדשים הנדרשים.

כיצד חברות מתמודדות עם המעבר לתקשורת מכירתית "מרחוק?

תהליך מסוג זה מתחיל בדרך כלל בשינוי תרבותי. החברה מתכננת ובונה תהליך של הסברה, הדרכה והפנמה של התהליך החדש,בבניית מערך מכירות חסכוני, יעיל ומרחוק, מול ההנהלה והעובדים.

בנוסף, החברה מבצעת התאמות מיידיות הקשורות בתשתית הטכנולוגית הקיימת ולאחר איפיון נכון של התשתית הנדרשת למערך המכירות החדש.

מהן ההשלכות למעבר ממערך מכירות פרונטאלי לטלפוני?

ראשית, המשמעות העיקרית היא שחברות מסורתיות, ותיקות שבהן המנהלים והעובדים התרגלו לעבוד בשיטות מסורתיות יותר, יאלצו לעבור את התהליך באופן שידרוש שינויי כוח אדם ובהתילך ארוך ומורכב יותר, הן ברמה הרגשית והן ברמה הפרקטית.

נתון נוסף שחשוב לקחת אותו בחשבון הוא התנגדויות רבות וקשיי הטמעה ברמה ההתנהלותית וברמה ההתנהגותית בקרב המנהלים והעובדים בחלק מהמקרים.

עם זאת, בטווח הארוך, נעשית הכנה פרקטית ליים בשנת 2021 והלאה. כל החברות עוברות שינויים טכנולוגיים לפרקים ודווקא משבר הקורונה מעצים ומחזק את הצורך לצאת לדרך חדשה.

חשוב לבנות תהליך מתכונן, מדוייק ממוקד ומקצועי- ואנו מזמינים אתכם לגייס את הניסיון הרב שצברנו בהקמת מערכי מכירות חסכוניים ומותאמים לצורכי החברה. אנו בונים תהליכים המגייסים את המנהלים והעובדים על מנת לעבור באופן חלק ויציב ככל האפשר למהלך החדש.

לירז אגמון 050-6527927