ניהול יעיל בארגונים

כלים לתהליכי שינוי יוזמים ושיטתיים לשיפור הפעילות בארגון וביצועי החברה.

ארגונים רבים עבדו במשך שנים באופן קבוע, שגרתי והמכירות התנהלו באופן שוטף ומדויק.

המכירות הגיעו פעמים רבות משיווק ארוך טווח, מונופול או מתהליכי שיווק הנקראים "שיווק מפה לאוזן"

היום תהליכי הניהול עוברים תהליך נוכח ומשמעותי של שינוי

השיווק נעשה יקר ואגרסיבי יותר, לקוחות מודעים לתחרות אינטנסיבית בין יצרנים ונותני שירות ומנצלים אותה, קיימות מגוון אפשרויות לצרכן בארץ ובחו"ל והדינמיקה של השוק משתנה מידי חודש ולעיתים מידי יום.

לכן, ארגונים הופכים לארגונים פרואקטיבים ופעילים – יוזמים ולא מגיבים.

וזהו תהליך ארגוני הדורש שינוי ולמעשה מורכב לכל חברה ולכל ארגון,

התוצאה היא לצערנו פעמים רבות- כישלון חרוץ, שדורש הרבה מאוד השקעה ומעט מאוד תוצאות.

לעיתים רבות, אנו מגיעים לארגונים לאחר שנעשו תהליכים רבים, יקרים ולא אפקטיביים שהובילו למפח נפש ארגוני ולתסכול של הבעלים/ המנכ"ל.

על מנת להמנע מסיטוציות מסוג זה יש צורך לבנות תהליך יוזם, מכירתי, מדוייק ופעיל הכולל את כל המסגרות הקיימות בחברה.

יד חיצונית, מקצועית, מכוונת ותומכת היא מאוד חשובה. הארגון חושב שהוא יודע מה הוא צריך וכיצד לבצע את התהליכים. כך, המנהל מנסה באופן לא שיטתי ומאורגן, ללא תוכנית מסודרת, לעשות את השינוי.

בין אם מדובר בחברה של 25 עובדים ובין אם מדובר בארגון המונה מאות עובדים, התהליך מחוייב לזרימה מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים ו"רצפת הייצור".

בין אם מדובר בחברה המורכבת ממטה ועובדים, ובין אם מדובר ברשת של סניפים, התהליכים מתאפיינים בדיוק וחשיבה עוד לפני היציאה לדרך.

חשוב מאוד להגדיר מטרות ממוקדות, ריאליות ומותאמות לצורכי הארגון, מנהליו ועובדיו.

על מנת לבנות תהליך מוצלח, שימשיך ויופעל לאורך שנים בארגון, יש צורך לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים בעלי השפעה על הארגון.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לדעתנו, הוא מידת השינוי שהעובדים והמנהלים יכולים להניע, מידת המחוייבות לתהליך מסוג זה. בנוסף, יש לבחון את מידת המוטיבציה ומה התהליך באמת דורש מהעובדים לעשות על מנת לייצר שינוי אמיתי ופעיל. תהליך זה, יוטמע בתהליכים הקבועים שנעשים, הן ברמה הניהולית, הן ברמה השירותית, ובסופו של דבר ברמת יכולת הייזום, ברמת השיווק והמכירות בחברה.

אני ממליצה לפנות אליינו על מנת שאוכל לאפיין את התהליכים הנעשים וכן להטמיע אותם בצורה נכונה. המטרה לייצר פעילות אפקטיבית, מותאמת במדוייק לחברה וכמובן, בעלי יכולת יישום והטמעה לאורך שנים, כפי שאני חווה ועושה בעשרות ארגונים וחברות ברחבי הארץ.